.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شوق دوباره ديدار مازني‌ها با رهبري

شش بهمن سال 88 شوق دوباره و فرصتي است تا مردم مازندران، ريشه‌هاي سبز و علوي خود را با رنگ سبز ولايت و رهبري يكي كنند.

حماسه شش بهمن سال 60 در شهرستان آمل با نام پايداري و انقلابي بودن مردم استان مازندران گره خورده است و از امسال تبديل به سنتي مي‌شود تا هر ساله در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي اين عظمت و بزرگي در خاطره‌ها تجديد شود.

مردم استان مازندران به ويژه در حادثه شش بهمن آمل كه در كمتر از دو ساعت منافقان را از شهر خود بيرون كردند، حمايت و حفاظت از خط ولايت و رهبري را براي هميشه تاريخ ثبت و ضبط كردند.


* نقش روحانيت و ولايت در حوادث انقلابي انكارناپذير است
اگر چه حضور بيش از 4 هزار نفر از مردم مازندران براي ديدار با رهبري براي نخستين بار صورت مي گيرد اما شانيت و جايگاه آن به گونه‌اي است كه نشان دهد خط رهبري ولايي در همه تاريخ با پشتيباني مردم توانسته است اهداف جامعه آرماني اسلامي را تحقق بخشد.

حادثه تاريخي شش بهمن به قدري مهم و حياتي بود كه امام راحل در وصيت‌نامه عبادي ـ سياسي خود نيز به پايداري مردم آمل در مقابل متجاوزان اشاره كرده‌اند كه اين خواست و خط رهبري را در حوادث انقلابي و اسلامي به خوبي نشان مي‌دهد.

حادثه شش بهمن سال 60 آمل به پشتيباني و حمايت علماي بزرگي چون علامه حسن زاده آملي به وقوع پيوست و ديدار با رهبر معظم انقلاب در اين تاريخ حضور گسترده مردم با پشتوانه علماي ديني براي استقرار آرمان‌هاي اسلامي و انقلابي را ضروري نشان مي‌دهد.


* رهبري مازندران را تامين كننده نياز مردم‌ كشور به‌ علما و مراجع مي‌دانند
مردم مازندران پيش از اين در سال 74 در پي حضور مقام معظم رهبري در اين استان براي نخستين بار شوق ديدار ايشان را تجربه كردند.

9 صبح‌ 22 مهر ماه سال 74 سرآغاز روزي بود كه مازندراني‌ها براي نخستين بار به ديدار رهبري مي رفتند.

شهر ساري‌ آن ‌روز يكپارچه‌ تعطيل‌ بود، آن‌روز همه‌ آمده‌ بودند تا مقدم‌ رهبر را گرامي‌ بدارند، هزاران‌ شاخه‌ گل‌ به‌ نشانه‌ عشق‌ و صميميت‌ مردم‌ به‌ سوي‌ اتومبيل‌ حامل‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پرتاب‌ شد و عمق اشتياق مردم مازندران براي ديدار با رهبري جامعه اسلامي به خوبي در چهر ه‌هاي اشك آلود آنان هويدا بود.

ايشان در ديدار با مردم ساري، مازندران را داراي بسياري‌ از چهره‌هاي‌ منور علمي‌ و تاريخي‌ براي‌ همگان‌ معروف‌ و مشهو برشمردند و فرمودند اين‌ استان‌ از جهت‌ علمي‌ و معنوي‌ هيچ‌ كمبودي‌ ندارد.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، در نخستين شب حضور در مازندران در ديدار علما، ائمه‌ جماعات‌، فضلا و طلاب‌ حوزه‌هاي‌ علميه‌ سراسر استان‌ با ايشان‌ در سخناني‌ از اعتلاي‌ كلمه‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ وظيفه‌ اساسي‌ روحانيت‌ ياد كردند و ضرورت‌ مشاركت‌ و همكاري‌ مردم‌ در سازندگي‌ كشور و نيز نقش‌ روحانيون‌ در اين‌ زمينه‌ را مورد تأكيد قرار دادند.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با استناد به‌ تاريخ‌ مازندران‌ پس‌ از ورود اسلام‌ به‌ ايران‌، پيوند مستحكم‌ مردم‌ اين‌ استان‌ با اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌ را يادآور شدند و فرمودند: گذشته‌ پرافتخار تاريخ‌ مازندران‌، نشان‌ از ايستادگي‌ و مقاومت‌ هميشگي‌ در برابر حملات‌ لشكريان‌ ظلم‌ و جور و همبستگي‌ و دوستي‌ با فرزندان‌ پيامبر اكرم‌ (ص‌) دارد و در نتيجه‌ همين‌ ايمان‌ خالص‌، با ارزش‌ و حقيقي‌ بود كه‌ جريان‌ منحط و فاسد رژيم‌ ستم‌ شاهي‌ و پس‌ از آن‌ جريان‌ ماركسيستي‌ و ضدخدايي‌ نتوانستند دين‌ خدا را از مردم‌ اين‌ استان‌ بگيرند.


* مردم مازندران جزو مدافعان سرسخت جبهه‌ حق بودند
ديدار دوم رهبري براي مازندران اگرچه در سال 82 به دليل هواي باراني محقق نشد اما مهرماه سال 88 فرصتي دوباره بود تا اگرچه اين رحمت الهي چالوس و نوشهر را رنگ ديگري داده بود اما اين ديدار در نيمه مهرماه ميسر شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مردم نوشهر و چالوس تصريح كردند: مردم مازندران عموماً در قضاياى گوناگون مربوط به اسلام و انقلاب، آزمايشى از خود نشان دادند كه به نظر من در يك محاسبه‌ منصفانه كم‌نظير بود علت هم اين است كه آن سرمايه‌گذارى حجيم دشمنان اخلاق و اسلام قبل از پيروزى انقلاب و در دوران طاغوت، بر روى اين منطقه از همه جا بيشتر بود.

ايشان افزودند: آن مقدارى كه دستگاه‌هاى جبار دوران طاغوت براى دين‌زدائى در اين منطقه و منطقه‌ى گيلان به كار بردند، در كمتر نقطه‌اى از نقاط ديگر ايران اين سرمايه‌گذارى را كردند در قضاياى بعد از جنگ تا امروز هم هر جا پاى اسلام و دين و انقلاب و جمهورى اسلامى و نظام اسلامى مطرح بود، مردم مازندران جزو مدافعانِ سرسخت جبهه‌ حق بودند.

به گفته ايشان اين در شناسنامه‌ معنوى و انسانى و اسلامى اين مردم ثبت است و اينها جزو همان نقاط روشنى است كه مسير يك ملت را، يك جامعه را مشخص مي كند.


* اين بار ديدار با رهبري چهره فرهنگي مازندران را تغيير مي دهد
رهبر معظم انقلاب اسلامي همواره در سفر به استان مازندران و تمام نقاط كشور به مناطق محروم و رفع نيازهاي اين مناطق توجه ويژه‌اي داشته‌اند.

احداث خانه‌هاي جوان، احداث شبكه‌هاي آبرساني، برق، توسعه و تجهيز راه‌هاي روستايي و مناطق صعب‌العبور و تاكيد به بهره‌مندي الهي از مواهب طبيعي استان مازندران در دو سفر ايشان بيان شده است و اين بيانات منشا خير و بركت براي استان بوده است.

رفع نيازهاي فرهنگي و ورزشي مناطق محروم استان نيز همواره مدنظر رهبري بوده و انجام پروژه هايي از محل اعتبارات سفر رهبري به مازندران نيز داراي منشا خير و بركت بوده است.

در سفر گذشته رهبرمعظم انقلاب اسلامي به مازندران كه در مهرماه امسال انجام شد 45ميليارد تومان در قالب اعتبارات سفر به به اين استان تعلق گرفت.

ساخت دو ورزشگاه 5 هزار نفري در چالوس و نوشهر، تهيه زيرساخت‌هاي شهرك‌هاي صنعتي، تجهيز بيمارستان‌هاي نوشهر و چالوس، ساخت مسكن شهري و روستايي براي محرومان، تكميل كارخانه كمپوست نوشهر و چالوس و نيز پروژه‌هايي در بخش حمل و نقل، فرهنگ و هنر و كشاورزي از مهم‌ترين پروژه‌هايي است كه قرار است تا سه سال آينده در مازندران اجرايي شده و به ثمر برسد.

در ديدار شش بهمن مردم مازندران با ولي فقيه نيز انتظار مي‌رود حوادث تاريخي استان كه داراي ثمرات و نتايج ملي بوده است از زبان رهبري بيان و مورد استماع جامعه اسلامي قرار گيرد.

اين بيانات بدون شك موجب تغيير چهره فرهنگي و سياسي استان در سطوح مختلف حوادث انقلابي كشور شده و جايگاه واقعي مازندران و سهم اين استان از رشادت‌ها و دليرمردي‌هاي مردم ايران نمايان خواهد شد.

گزارش از الناز پاك نيا خبرنگار فارس در مازندران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.